saya DITUDUH !! --"

sebenarnya da lama terpendam dalam hati..
xde sape yang tahu.. aslkan ada kesalahan yang muncul je pasti akan ditudingkan jari ke arah aku... hm..mugkin aku bukan seorang yg PERFECT macam orang lain..dari dahulu agi... kalo x tahu sape orang yg buat satu2 kesalahan , pastinya aku yang dituduh! " NI MESTI AUNI PUNYA KEJE NI!!" mungkin aku pernah buat satu kesalahan, kerana setiap orang akan wat kesilapan punya..biasalah kita kan mesti wat satu kesalahan untuk belajar dari kesalahan tersebut..betol x?? tapi janganlah sampai kesalahan orang lain ditudingkan ke orang yang tidak bersalah langsung! kalo nak tahu bahayanya memfitanah orang lain,HA! masalah ini akan menyebabkan kesan kepada psikologi seseorang itu, dan akan menyebabkan tekanan,stress,masalah kesihatan dan lain2..
Lagipun ada dalam hadis menyatakan,dari segi kefahaman aku lah..
dosa memfitnah itu lagi berat dari dosa membunuh orang..


Jadi,kawan2 sekalian ,,,
Janganlah kita menuduh atau memfitnah orang.Selagi itu.kita mesti berfikiran positif untuk mengelakkan daripada hal2 dan masalah macam ini...Di dunia yang semakin banyak penipuan,kita perlu berhati2 kelak  ..